П`ятниця, 25.09.2020, 07:59
Ви увійшли як


Олександропільський НВК





РеєстраціяВхід Головна Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость, | RSS
Мій профіль Вихід
Категорії розділу
< "Портал Класна Оцінка"> <"ІСУО-Дніпропетровщина"> <"ІОM -«Мої знання»"> <"Cолонянський відділ освіти" > <"Cолонянська ЗОСШ №1" > <"CолШкЛабНовІнфТех"> <"Солонянська ЗОСШ №2"> <"ЦДЮТ"> <"ДніпроWiki"> Анализ сайта on line Раскрутка сайта, Оптимизация сайта, Продвижение сайта, Реклама! Український портАл Яндекс.Метрика
Діючі проекти освіти
Інформаційна система управління освітою Освітній портал Дніпропетровщини Електронний дошкільний навчальний заклад Електронний щоденник Логістика шкільних автобусів Електронна бібліотека Електронна школа для дітей з особливими освітніми потребами Електронна школа для обдарованих учнів <"

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Права та обов’язки дітей

Тема уроку: "Права та обов’язки дітей" 

11 Б клас

Класний керівник Соловей О.В.
Мета уроку: 
Конкретніше познайомити учнів із загальними принципами Декларації прав дитини, привернути увагу до того, що не всі уряди країн-членів ООН роблять все необхідне для поліпшення умов життя й навчання дітей, залучити дітей до практичного вираження своїх думок у зверненнях до урядів країн світу; виховувати палке прагнення жити в мирі й злагоді, дотримуючись доброзичливого ставлення до людей, якщо вони в чомусь і відрізняються від нас самих. 
Обладнання уроку: 
Плакати, присвячені Дню захисту прав дитини, ілюстративний матеріал про життя дітей у різних куточках світу, ілюстрації-малюнки дітей, плакат "Десять принципів Декларації прав дитини", виставка літератури: "Азбука прав человека", "Декларація прав людини очима дітей", "Загальна декларація прав людини", "Декларація прав дитини", "Конвенція про права дитини". 
 
Хід уроку

Чи знаєте ви, діти, що ваше благополуччя і права завжди викликали пильну увагу міжнародного співтовариства? Ще в 1924 році Ліга Націй (попередниця ООН) прийняла Женевську декларацію прав дитини. У той час права дітей розглядалися в основному в контексті мерів, яких необхідно було прийняти відносно рабства, дитячої праці, торгівлі дітьми і проституції неповнолітні.

 У Загальній декларації прав людини наголошується, що `дитина, зважаючи на його фізичну і розумову незрілість, потребує спеціальної охорони і турботи, включаючи і належний правовий захист як до, так і після народження, і через це ви, хлоп'ята, маєте бути об'єктом особливого захисту і допомоги.

У 1959 році ООН приймає Декларацію прав дитини, в якій були проголошені соціальні і правові принципи, що стосуються захисту і благополуччя дітей.

Проте час і положення дітей - майбутнього всього людства - зажадало від світової спільноти ухвалення нового документа, в якому не просто декларувалися права дітей, але на основі юридичних норм фіксувалися заходи захисту цих прав. У період з 1979-го по 1989 рік Комісія ООН з прав людини, в якій брали участь фахівці з багатьох країн світу, підготувала текст Конвенції про права дитини.

В порівнянні з Декларацією (1959 р.), де були 10 коротких, положень (принципів), Конвенція має 54 статті, що враховує практично всі моменти, пов'язані з життям і положенням дитини в суспільстві. Вона не тільки конкретизує, але і розвиває положення Декларації, покладаючи на держави, що прийняли її, правову відповідальність за дії відносно дітей. Країни, що ратифікували Конвенцію або що приєдналися до неї, повинні переглянути своє національне законодавство для забезпечення його відповідності положенням Конвенції ООН.

Конвенція - документ особливого соціально-етичного значення, бо вона затверджує визнання дитини частиною людства, неприпустимість його дискримінації. Вона проголошує пріоритет інтересів дітей перед потребами держави, суспільства, релігії, сім'ї. У ній спеціально виділяється необхідність особливої турботи держави і суспільства про соціально-депрівілегированних груп дітей: сиротах, інвалідах, біженцях, правопорушниках. Це правовий документ високого міжнародного стандарту. У нім дитина проголошена повноцінною і повноправною особою, самостійним суб'єктом. Такого відношення до дитини не було ніде і ніколи.

А зараз,діти, давайте познайомимося із змістом Декларації прав дитини. Ви ознайомитеся із спрощеною лінгвістичною версією Декларації. Вона розроблена в цілях забезпечення знання дітьми своїх прав і викладена на доступній вам мові.

Декларація прав дитини

Принцип 1. Всі діти мають право на все те, про що мовиться нижче, незалежно від їх раси, кольору шкіри, підлоги, мови, релігії, політичних і інших переконань, а також незалежно від місця народження і положення своїх батьків.

Принцип 2. Ти маєш право виховуватися і розвиватися фізично і духовно, в здорових і нормальних умовах і в умовах свободи і гідності.

Принцип 3. Ти маєш право на ім'я і приналежність до країни.

Принцип 4. Ти маєш право на особливу про себе турботу і захист, а також на хороше живлення, житло і медичне обслуговування.

Принцип 5. Ти маєш право на особливу турботу, якщо ти декілька відстаєш в своєму розвитку.

Принцип 6. Ти маєш право на любов і розуміння, переважно з боку своїх батьків і сім'ї, а також з боку уряду, якщо родичі не можуть тобі допомогти.

Принцип 7. Ти маєш право безкоштовно відвідувати школу, грати і володіти рівною можливістю для власного розвитку і навчання так само, як бути відповідальним перед суспільством і бути корисним йому.

Принцип 8. Ти володієш правом завжди бути серед перших, чекаючи допомоги.

Принцип 9. Ти маєш право бути захищеним проти актів жорстокості або експлуатації, зокрема ти не будеш зобов'язаний робити роботу, яка утрудняє твій розвиток як фізично, так і розумово.

Принцип 10. Ти повинен навчатися умінню жити в світі, взаєморозумінні, терпимості і дружбі серед людей.

Завдання

У римській міфології існували божества, що оберігали дитину в різних життєвих ситуаціях, що протегували його розвитку, навчанню, безпеці. Куніна, Оссипага, Руміна, Статан, Фабулін, Едуса, Куба - далеко не повний їх перелік. А які особи і організації (державні, суспільні, приватні) в нашій країні відповідальні за життя, здоров'я, розвиток, безпеку дітей? Назвіть їх і перерахуєте їх повноваження!

Питання:

1. Який характер носить Декларація: обов'язковий або рекомендаційний?

2. Доведіть словами Декларації, що всі діти від народження мають рівні має рацію і свободи!

Конвенція про права дитини - документ високого педагогічного значення. Вона закликає і дорослих і дітей будувати свої взаємини на етично-правових нормах, в основі яких лежить справжній гуманізм і демократизм, пошана і дбайливе відношення до особи дитини, його думки і поглядів.

Конвенція про права дитини (витяг) 1989 р.

Стаття 1. Для цілей справжньої Конвенції дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо згідно із законом, застосовному до даної дитини, він не досягає повноліття раніше.

Стаття 2. Держави-учасники поважають і забезпечують всі права, передбачені справжньою Конвенцією, за кожною дитиною, що знаходиться в межах їх юрисдикції, без якої-небудь дискримінації, незалежно від раси, кольору шкіри, підлоги, мови, релігії, політичних і інших переконань, національного, етнічного або соціального походження, майнового положення, стани здоров'я і народження дитини, його батьків або законних опікунів або яких-небудь інших обставин.

Держави-учасники приймають всі необхідні заходи для забезпечення захисту дитини від всіх форм дискримінації або покарання на основі статусу, діяльності, поглядів або переконань дитини, батьків дитини, законних опікунів або інших членів сім'ї.

Завдання.

1. З яким принципом Декларації прав дитини переплітається ця стаття Конвенції?

2. У якому році наша країна ратифікувала Конвенцію про права дитини?

3. Чи відомо вам, діти яких рас, мов і релігій проживають на території України?

Стаття 3. У всіх діях відносно дітей, незалежно від того, робляться вони державними або приватними установами, питаннями соціального забезпечення, що займаються, судами, адміністративними або законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасники зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і турботу, які необхідні для його благополуччя, зважаючи на права і обов'язки його батьків, опікунів або інших осіб, що несуть за нього відповідальність згідно із законом, і з цією метою приймають всі відповідні законодавчі і адміністративні заходи.

Стаття 6. Держави-учасники визнають, що кожна дитина має невід'ємне має рацію на життя.

Стаття 7. Дитина реєструється відразу ж після народження і з моменту народження має право на ім'я і на придбання громадянства, а також, наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їх турботу.

Уважно послухайте розповідь!

Зовсім одна.

Крики дводенного малюка привернули увагу прибиральника на вокзалі міста Київ. Малюк - дівчинка, одягнена в теплі речі, лежала в картонній коробці на вулиці перед входом на вокзал. У коробці була залишена записка наступного змісту: `Будь ласка, поклопочіться про мене!` Міліція звернулася по радіо із пропозицією до матері дівчинки прийти в пункт міліції і заявити про себе і свої права на малятка. Була викликана бригада лікарів `Швидкої допомоги`.

1. Подумайте, як може скластися доля цього малятка?

2. Які права дівчинки мають бути неухильно дотримані?

3. Чи правильно поступили працівники міліції, зробивши оголошення по радіо і викликавши лікарів?

Стаття 8. Держави-учасники зобов'язуються поважати право дитини на збереження своєї індивідуальності, включаючи громадянство, ім'я і сімейні зв'язки, як передбачається законом, не допускаючи протизаконного втручання.

Стаття 9. Держави-учасники забезпечують, щоб дитина не розлучалася зі своїми батьками всупереч їх бажанню, за винятком випадків, коли компетентні органи, згідно судовому рішенню, визначають відповідно до застосовного закону і процедур, що таке розлучення необхідне в якнайкращих інтересах дитини.

Завдання.

П'ятирічна Ганна і трирічний Саша не знали ласки матері і батька. Батько кинув сім'ю, а мати п'янствувала і не звертала уваги на малюків. Діти були постійно голодні, часто ночували в підвалі. Вирішенням суду мати і отець були позбавлені батьківських прав на дітей. Ганна і Саша потрапили в дитячий будинок.

Як може скластися їх подальша доля? Чи правильно поступили компетентні органи, позбавивши батьків прав на дітей? У чиїх інтересах це було зроблено? Чи немає тут порушення прав дітей?

Стаття 10. Відповідно до зобов'язання держав-учасників заяви дитини або його батьків на в'їзд в держава-учасник або виїзд з нього з метою возз'єднання сім'ї повинні розглядатися державами-учасниками позитивним, гуманним і оперативним чином. Держави-учасники далі забезпечують, щоб надання такого прохання не приводило до несприятливих наслідків для заявників і членів їх сім'ї.

Стаття II. Держави-учасники приймають заходи для боротьби з незаконним переміщенням і неповерненням дітей з-за кордону.

Завдання.

У 1976 році громадянин Епштейн А.С. вирішив виїхати з СРСР до Ізраїлю з сім'єю. Він виїхав раніше сім'ї, щоб влаштуватися на роботу і винайняти квартиру в Тель-Авіві. Але через три місяці, як було обговорено між подружжям, його дружину і десятирічну дочку не випустили з СРСР. Чи були порушені права матері і дитини?

Стаття 12. Держави-учасники забезпечують дитині, здатній сформулювати свої власні погляди, право вільне виражати ці погляди з усіх питань, що зачіпає дитину, причому поглядам дитини приділяється належна увага відповідно до віку і зрілості дитини.

Стаття 13. Дитина має право вільно висловлювати свою думку, це право включає свободу шукати, отримувати і передавати інформацію і ідеї будь-якого роду, незалежно від меж, в усній, письмовій або друкарській формі, у формі витворів мистецтва або інших засобів по вибору дитини.

Завдання.

Спробуйте заповнити схему:

Я маю право

виражати своє...

шукати...

отримувати...

передавати...

у формі...

усною

творів.

А які ще можуть бути засоби для передачі інформації?

Стаття 14. Держави-учасники поважають право дитини на свободу думки, совісті і релігії.

Держави-учасники поважають права і обов'язки батьків і у відповідних випадках законних опікунів керувати дитиною в здійсненні його права методом, що узгоджується із здібностями дитини, що розвиваються. Свобода сповідати свою релігію або віру може піддаватися тільки таким обмеженням, які встановлені законом і необхідні для охорони державної безпеки, громадського порядку, моральності і здоров'я населення або захисту має рацію і свобод інших осіб.

Візьми на замітку!

Віруючий - особа, що має релігійні переконання, має право

1. сповідати будь-яку релігію на власний вибір;

2. на рівність релігійних конфесій;

3. сповідати релігію публічно або приватно;

4. на відправлення культу, виконання ритуальних обрядів і учень;

5. на релігійні об'єднання;

6. створювати і містити добродійні і гуманітарні установи, займатися добродійною діяльністю;

7. проводити і поширювати предмети релігійного значення і літературу;

8. вести викладання по питаннях релігії;

9. засновувати і містити вільно доступні місця богослужінь, релігійних зборів, місця паломництва;

10. відзначати релігійні свята;

11. визначати спосіб життя дитини в рамках сім'ї відповідно до релігіозних поглядів;

12. мати доступ до освіти в області релігії і...

Доповните!

Стаття 16. Жодна дитина не може бути об'єктом довільного або незаконного втручання в здійснення його права на особисте життя, сімейне життя, недоторканність житла або таємницю кореспонденції або незаконного посягання на його честь і репутацію.

Візьми на замітку!

Суб'єкти порушень прав дитини:

індивід;

фізична праводієздатна особа;

соціальна група;

неформальні групи;

юридичні особи: суспільні формування, комерційні підприємства, злочинні організації та ін.;

держава;

органи законодавчої влади, органи виконавчої влади; органи судової влади;

Приведіть приклади.

Стаття 17. Держави-учасники визнають важливу роль засобів масової інформації і забезпечують, щоб дитина мала доступ до інформації і матеріалів з різних національних і міжнародних джерел, особливо до таких інформації і матеріалам, які направлені на сприяння соціальному, духовному і моральному благополуччю, а також здоровому фізичному і психічному розвитку дитини.

Питання:

1. Що таке засоби масової інформації?

2. Чому їх часто називають четвертою владою в країні?

3. Яке їх призначення?

4. Чи можуть засоби масової інформації нашкодити здоров'ю і психічному розвитку дітей?

Стаття 19. Держави-учасники приймають всі необхідні законодавчі, адміністративні, соціальні і освітні заходи з метою захисту дитини від всіх форм фізичного або психологічного насильства, образи або зловживання, відсутності турботи або недбалого звернення, грубого звернення або експлуатації, включаючи сексуальне зловживання, з боку батьків, законних опікунів або будь-якої іншої особи, що піклується про дитину.

Завдання.

Послухайте розповідь.

Кості 11 років, у нього є брат і сестра, яких він дуже любить. Він старший серед них, але по якихось незрозумілих йому причинах його мати і вітчим поводяться з ним не так, як з рештою дітей. Костя цілими днями проводить в своїй кімнаті. Він весь час один. Він нікого не бачить і ні з ким не розмовляє. Він не може покликати своїх друзів в гості. У його кімнаті тільки ліжко, стіл і стілець. Коли хлопчик закінчує робити уроки, у нього забирають лампу із столу і не дозволяють включати світло. Він залишається в повній темноті. Вітчим з ним ніколи не говорить. Мати часто б'є його без всякої причини. У Кості немає свят: ні дня народження, ні Нового року.

Питання:

Подивитеся уважно з погляду статті 19: чи порушують мати і вітчим права дитини і як?

Що йому робити в даній ситуації? Хто може захистити його права? До кого Костя повинен звернутися?

Стаття 21. Держави-учасники, які визнають і/або вирішують існування системи усиновлення, забезпечують, щоб якнайкращі інтереси дитини враховувалися в першорядному порядку, і вони:

а) забезпечують, щоб усиновлення дитини вирішувалося тільки компетентними властями, які визначають відповідно до застосовних законом і процедурами і на основі тієї, що всієї відноситься до справи і достовірної інформації, що усиновлення допустиме зважаючи на статус дитини щодо батьків, родичів і законних опікунів і що якщо потрібний, зацікавлені особи дали свою усвідомлену згоду на усиновлення на основі такої консультації, яка може бути необхідною;

б) визнають, що усиновлення в іншій країні може розглядатися як альтернативний спосіб догляду за дитиною, якщо дитина не може бути переданий на виховання або поміщений в сім'ю, яка могла б забезпечити його виховання або усиновлення, і якщо забезпечення якого-небудь відповідного відходу в країні походження дитини є неможливим;

в) забезпечують, щоб у разі усиновлення дитини в іншій країні застосовувалися такі ж гарантії і норми, які застосовуються відносно усиновлення усередині країни.

Питання:

1. У яких випадках встає питання про усиновлення дитини?

2. Хто з родичів може усиновити дитину, якщо він втратив і матір, і отця?

3. Що вам відомо про усиновлення дітей громадянами інших держав?

Стаття 24. Держави-учасники визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я і засобами лікування хвороб і відновлення здоров'я. Держави-учасники прагнуть забезпечити, щоб жодна дитина не була позбавлена свого права на доступ до подібних послуг системи охорони здоров'я.

Стаття 28. Держави-учасники визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на основі рівних можливостей вони, зокрема:

а) вводять безкоштовну і обов'язкову початкову освіту;

(Чому повинні навчитися діти в початковій школі? Який рівень знань вони повинні мати?)

б) заохочують розвиток різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують його доступність для всіх дітей і приймають такі необхідні заходи, як введення безкоштовної освіти і надання у разі потреби фінансової допомоги;

в) забезпечують доступність вищої освіти для всіх на основі здібностей кожного за допомогою всіх необхідних засобів;

г) забезпечують доступність інформації і матеріалів в області освіти і професійної підготовки для всіх дітей;

д) приймають заходи по сприянню регулярним відвідинам шкіл і зниженню числа учнів, покинули школу.

Держави-учасники приймають всі необхідні заходи для забезпечення того, щоб шкільна дисципліна підтримувалася за допомогою методів, що відображають пошану людської гідності дитини і відповідно до справжньої Конвенції.

Завдання:

Складіть Статут вашого класу, де знайшли б своє віддзеркалення має рацію і обов'язку учнів і вчителів.

Візьми на замітку!

Обов'язки - необхідна і належна поведінка людини в суспільстві. - необхідна і належна поведінка людини в суспільстві. - необхідна і належна поведінка людини в суспільстві. - необхідна і належна поведінка людини в суспільстві.

Активний обов'язок - здійснювати певні позитивні дії на користь уповноважених осіб.

Пасивний обов'язок - утримуватися від вчинків, що ущемляють права інших осіб.

Види обов'язків:

1. поважати права інших людей;

2. не порушувати чужі права;

3. не перешкоджати здійсненню має рацію інших;

4. не зловживати своїми правами;

Доповните!

Стаття 31. Держави-учасники визнають право дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і розважальних заходах, відповідних їх віку, вільно брати участь в культурному житті і займатися мистецтвом.

Питання:

1. Як ви проводите своє дозвілля?

2. У яких іграх і розвагах ви брали участь?

3. Чи має право вчитель затримувати що вчаться на зміну?

Стаття 33. Держави-учасники приймають всі необхідні заходи, включаючи законодавчі, адміністративні і соціальні заходи, а також заходи в області освіти з тим, щоб захистити дітей від незаконного вживання наркотичних засобів і психотропних речовин, як вони визначені у відповідних міжнародних договорах, і не допустити використання дітей в протизаконному виробництві таких речовин і торгівлі ними.

Питання:

1. Яку дія на організм дитини може надати табакокуріння? алкоголь? наркотики?

2. Якою може народитися дитина, якщо мати в період вагітності палила? вживала алкоголь і наркотики?

Стаття 39. Держави-учасники приймають всі необхідні заходи для того, щоб сприяти фізичному і психологічному відновленню і соціальній реінтеграції дитини, що є жертвою будь-яких видів зневаги експлуатації або зловживання, тортур або будь-яких інших жорстоких, нелюдяних або принижуючих гідність видів звернення, покарання або озброєних конфліктів. Таке відновлення і реінтеграція повинні здійснюватися в умовах, що забезпечують здоров'я, самоповагу і гідність дитини.

Візьми на замітку!

Жертва злочину - особа, якій індивідуально або колективно була причинна фізична, матеріальна або моральна шкода має право:

• на співчуття і пошану гідності;

• на доступ до механізмів правосуддя і швидку компенсацію нанесеного збитку;

• на користування юридичною допомогою;

• на медичну, психологічну і спеціальну допомогу;

Продовжите!

Стаття 43. В цілях розгляду прогресу, досягнутого державами-учасниками у виконанні зобов'язань, прийнятих відповідно до справжньої Конвенції, затверджується Комітет з прав дитини...

Завдання.

Розділите всі права дитини, що містяться в Конвенції, на групи:

Право на виживання;

право на життя;

право на розвиток ;

право вільне виражати свої погляди і думку;

право знати своїх батьків і не розлучатися з ними;

Категорія: Мої статті | Додав: alexsolovey (13.12.2011)
Переглядів: 12110 | Рейтинг: 2.2/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2020